Projektpresentation på MSB

Från att i tidigare inlägg skrivit mycket om de månader som passerat, kommer här en lägesrapport för dagen. Jag befinner mig i Stockholm och om en liten stund ska jag bege mig till MSB (Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap). Jag är inbjuden till ett möte för att diskutera ”Den enskildes roll och ansvar”, och kommer då också dela med mig av hur vi arbetar med frågan på regional nivå. Detta möte kommer garanterat att bli otroligt givande, och det ska bli väldigt intressant att få höra MSB:s framtidsplaner för 2012.

På agendan för dagens möte är det flera punkter som är riktigt lockande. Förutom att gå igenom bakgrund och problemanalys, med tillhörande frågeställningar och definitioner ser jag fram emot att höra hur andra arbetar med frågan. MSB ska också ge en presentation av en ”inividmodell” som tagits fram och sedan följer visionerna – hur ska vi jobba i framtiden?

Om du är nyfiken på hur mötet gick, bloggar jag om det på tåget på vägen hem ikväll! På grund av svajig uppkoppling får uppdateringen vänta till imorgon! 

/Martina

Kommentera

